Friday 12 March 2010

Tanke.

Jeg så Rick Warren twitret: "In heaven, it will not be those who knew the most, but those who loved the most that will receive the reward. 1 Cor 13:2"

Det fikk meg til å fundere.

Kunnskap er viktig.
Men uten kjærlighet er kunnskapen verdiløs.

1.Kor.13:2 underbygger det jeg tenker: "Om jeg har profetisk gave og kjenner alle hemmeligheter og all kunnskap, og om jeg har all tro så jeg kan flytte fjell, men ikke har kjærlighet, da er jeg intet."

Jeg liker kunnskap, men uten kjærlighet har den såvidt jeg kan se ingen nytteverdi.

Må kunnskap bli til åpenbaring!
Må åpenbaring bli til kjærlighet!
-kjærlighet til Jesus.

1 comment:

  1. KJempe bra poeng. Kjærlighet e det første enn trenger for å kunne gi videre =) Det e ved kjærlighet folk åpner seg =)
    Det e jo litt logisk også. Jesus e jo kjærlighet og uten Han er vi jo ingenting.

    ReplyDelete